Programmet för 2023 är klart och inlämnat för tryckning. Det kommer i din brevlåda om någon vecka, hoppas Du finner det intressant.

Tack vare våra sponsorer är flera av årets aktiviteter kostnadsfria eller till lägre pris vilket vi i styrelsen är glada för.

✿ ✿ ✿ ✿ ✿

Vi börjar trädgårdsåret med årsmöte onsdag 29/3 Folkets Hus Åmotfors 18:30
✿ ✿ ✿ ✿ ✿

Vi inleder med sedvanligt årsmöte. Irene Henriksson, intendent på Mårbacka, kommer till oss och berättar om Mårbacka som är mest känt som Selma Lagerlöfs hem och inspirationskälla. Selma hade också en stor trädgård med fruktodlingar, köksträdgård med många olika sorters grönsaker och perennrabatter. Hur förvaltar och sköter man en sådan idag? Irene berättar om skötseln i stort och visar inspirerande bilder från trädgården. www.marbacka.com

Den som kommer till årsmötet får en rabattkupong på 10% att använda på Mårbackas café eller butik. Föreningen följer upp kvällen med en gemensam utflykt till Mårbacka 5/8.

Föreningen bjuder på fika.

Anmälan före 24/3 via Simple Signup.http://simplesignup.se/event/201697-aarsmoete-folkets-hus-aamotfors

Välkommen!

✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿

Ingen anmälan.

✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿

Medlemsavgift 2023 är 300 kr. Medlemskap familj 370 kr (300 kr +70 kr) Medlemskap dubbelt + 50 kr (om du är huvudmedlem i annan förening).

Som medlem i Edabygdens Trädgårdsförening är du också medlem i Riksförbundet Svensk Trädgård. Du får medlemstidningen Hemträdgården som utkommer med 6 nummer/år. Fri trädgårdsrådgivning via telefon 08-7588636 el radgivning@tradgard.org

Med reservation för ändringar.

Följ oss gärna på Facebook klicka här för att komma till vår facebooksida Edabygdens Trädgårdsförening

Följ oss på Instagram klicka här för att komma till vår Instagramsida edabygdens_tradgardsforening

Har du frågor och funderingar, kontakta gärna någon i styrelsen. Maria Andersson, ordförande 070-5784200 maria.edatradgard@gmail.com

Annika Eriksson, kassör tel: 070-0517162 annikaeriksson75@hotmail.se

Avgift för icke medlem i Edabygdens Trädgårdsförening som vill delta på våra medlemsaktiviteter är ordinarie pris + 100:-/person per aktivitet.

Edabygdens Trädgårdsförening samarbetar med Studieförbundet Vuxenskolan Arvika-Eda.

Senaste kommentaren

29.03 | 09:09

Hej, Marianne. Det är ingen ympkurs inplanerad under 2021. // Gun

27.02 | 11:29

Ordnar ni Någon ymp-kurs i vår -21?

27.09 | 08:39

Tusen tack för en mycket intressant och trevlig kväll med potatisen i centrum och hjärtligt tack för den goda soppan. 👍

26.07 | 15:36

Blev lite fel detta. Det var de som är med i både Eda o Jösse, vilket jag är. Ouppmärksamt av mej att skriva så.

Rubrik

Det här är en paragraf. Klicka här för att lägga till din egen text och redigera paragrafen. Det här är rätt ställe att skriva lite mera om dig själv och introducera webbsidan för dina besökare.