Norge 27/6 2015

Ännu en trevlig och lyckad busstur genomförd! Denna gång bar det väster ut, till Norge.

I Norge besökte vi fyra mycket fina trädgårdar! Första stopp var hos Anne-Grete & Leif i Oppåkerde har på endast fyra år fått en praktfull  vacker trädgård, på liten yta. Där bjöds vi även på förfriskningar, hemmagjord god dryck samt meloner, det var uppfriskande gott! Nästa stopp var hos kreativa Ellen i Nafstad. Hon har en större trädgård med konstnärliga inslag. De bor i ett hus byggt på 1700-talet och både inne och ute har de med finess fixat ett välkomnande hem med massa spännande inslag.

Slutligen åkte vi till Maura, Där besökte vi två trädgårdar i ett fint område, som ligger högt beläget med vacker utsikt. I den första trädgården, hos Mari, kan vi se på en äppelspaljé och hur hon tagit tillvara all sten hon funnit i marken. Av den har hon gjort miniterasser och gångar i sin lilla trädgård.  I den andra trädgården besökte vi Lisbeth som har ett timrat hus med vacker grästak med prästkragar som nu var i full blom. Hon har även gjort en egen bäck och har många sorters perenner på liten yta. Hos Lisbeth fick vi en god sopplunch med bröd, kaffe och kaka. Under bussresan hade vi lite trevliga aktiviteter i form av "sittande tipspromenad", rebuslösningar, lotteri med massor fina vinster. Tack ALLA för en mycket fin och trevlig dag!

Senaste kommentaren

29.03 | 09:09

Hej, Marianne. Det är ingen ympkurs inplanerad under 2021. // Gun

27.02 | 11:29

Ordnar ni Någon ymp-kurs i vår -21?

27.09 | 08:39

Tusen tack för en mycket intressant och trevlig kväll med potatisen i centrum och hjärtligt tack för den goda soppan. 👍

26.07 | 15:36

Blev lite fel detta. Det var de som är med i både Eda o Jösse, vilket jag är. Ouppmärksamt av mej att skriva så.