Besök i Gunnarskog 23/8 -18

I Marias växthus frodas paprika, tomater, vindruvor och annat gott!
Eva-Lenas fantastiskt fina växthus.

Vi var ca 25 personer som slöt upp och trivdes tillsammans, trots att regnet öste ner stundtals. Vi började med att besöka Maria Steinbuchel, Ingersbyn Dalsro som har en mycket vacker lite naturlig trädgård som innehåller lite av varje. Eget byggt växthus, köksträdgård, bin, humlestörar, fruktträd, bärbuskar, en skogsträdgård underuppbyggnad och en del ogräs!

Därefter fortsätte vi till Eva-Lena Olsson i Stora Gårdsås. Hemtrevlig trädgård med mycket dahlior, liten damm med vattenfall, växthus mm.

Vi fikade i Eva-Lenas fantastiskt fina rymliga växthus där hon driver upp egna plantor på våren, nu var det uppdukat långbord med vit duk och kandelaber som gav en mysig festfeeling.

Tack alla för en trivsam kväll tillsammans!

Senaste kommentaren

29.03 | 09:09

Hej, Marianne. Det är ingen ympkurs inplanerad under 2021. // Gun

27.02 | 11:29

Ordnar ni Någon ymp-kurs i vår -21?

27.09 | 08:39

Tusen tack för en mycket intressant och trevlig kväll med potatisen i centrum och hjärtligt tack för den goda soppan. 👍

26.07 | 15:36

Blev lite fel detta. Det var de som är med i både Eda o Jösse, vilket jag är. Ouppmärksamt av mej att skriva så.