Ljusfest i Stendalen den 5 september 2018

Tina i färd med att värma goda soppan till gästerna.
En uppmärksammad skylt som står vid vägen.
I växthuset
Edabygdens trädgårdförenings ordförande Maria Andersson hälsar alla varmt välkomna.
Tinas hundar Fjompe och Isa låg mest och sov i bakluckan på bilen.
Isa
Vinstborden till lotteriet var välfyllda.
Ordförande Maria Andersson tackar Tina för att vi fick komma.

Onsdagen den 5 september var det ljusfest hos Tina Peterson i Stendalen, Gunnarskog.

Som avslutning på sommaren tände vi marschaller och andra ljus, vi minglade runt, tittade på Tinas vackra trädgård med många växter som fortfarande stod i full blom och trädgårdsdekorationer. Vi var över 40 medlemmar från Eda och Arvika som kom och deltog på festen.

I väntan på mörkrets inbrott bjöd föreningen på kålsoppa med tillbehör och därefter kaffe, the och äppelkaka.

Lotteri bordet bognade av fina vinster som alla deltagare bidragit med.

Varmt tack till Tina som öppnade sin trädgård för oss och tack till alla fina medlemmar som kom och trivdes tillsammans med oss denna tidiga höstkväll.

Senaste kommentaren

29.03 | 09:09

Hej, Marianne. Det är ingen ympkurs inplanerad under 2021. // Gun

27.02 | 11:29

Ordnar ni Någon ymp-kurs i vår -21?

27.09 | 08:39

Tusen tack för en mycket intressant och trevlig kväll med potatisen i centrum och hjärtligt tack för den goda soppan. 👍

26.07 | 15:36

Blev lite fel detta. Det var de som är med i både Eda o Jösse, vilket jag är. Ouppmärksamt av mej att skriva så.

Dela den här sidan