Styrelsen 2023

Övre raden: Tina Peterson, Lena Malmstedt, Eva Norén
Undre raden: Annika Johansson, Birgitta Bergquist, Sofia Wedin, Annika Eriksson, Christina Johansson
Infällt foto: Maria Johansson

Anne-Marie Arvidsson

Kristina Fredriksson Nilsson

Mer om styrelsen

Eva Norén bor med man och tax i Skillingmark sedan 2008. Stora intressen är att resa och att äta god mat. Gärna varvat med lite kyrkor, vandring eller cykling. Åker även med maken på mc runt om i Europa och favoritländer är Kroatien och Frankrike. Tycker om grönt i alla former, både som färg och när det växer och gror. Är trädgårdsamatör och gått på en del nitar när det gäller att odla blommor och annat i zon fem. Ser på ogräsrensning som meditativt. Växthusägare sedan 2018 och har jägarexamen.

Annika Eriksson bor i Flogned, Åmotfors med man och tre strävhåriga taxar. Har ett stort intresse för trädgård, inredning och detaljer. Lagar och äter all slags mat, gärna hemodlat. Trivs utmärkt i Italien, men gillar även vår svenska skog och mark. Har jägarexamen och dykcertifikat.

Tina Peterson är en fd kock och yrkeschaufför som bor i Stendalen i ett renoverat gammalt hus. Utmaningen i Stendalen var att få till en plats att odla på och en rabatt med, blommor, bland all sten. Livselexiret är skogen, trädgården å djuren på gården. Andra intressen är allt som gör livet glatt.

Lena Malmstedt bor tillsammans med sin man i Arvika och jobbar inom laboratoriemedicin. Lediga stunder tillbringas gärna till att påta i trädgården.Andra viktiga saker i hennes liv är att umgås med släkt och vänner, och att göra resor så ofta som möjligt. Åker gärna både i Sverige/Norge, till storstäder och till varmare länder.

Birgitta Bergquist bor på västra Schröderstorp i Norra Fjäll, är snart en glad pensionär som jobbat inom vården. Trivs mycket på sitt hemmaställe och tycker det är roligt med alla växter. Har alltid något projekt på gång i trädgården och i huset. "Dä ä mitt liv, dä sä"

Maria Johansson bor i Lässerud, Åmotfors tillsammans sin sambo, två stora hundar och en katt. Trädgårdsintresset startade för några år sedan när de plötsligt kom på att de ville ha ett växthus. Detta har växt i omgångar och trädgården har förändrats allt eftersom. Sambon älskar att bygga saker så de blir med andra ord aldrig färdiga. Andra intressen är att resa, gärna till varmare breddgrader. Böcker och att gå i skogen tar också upp en hel del tid.

Christina Johansson bor själv i farmor o farfars lilla renoverade hus i Vikene Brunskog.

Till vardags tandhygienist, på fritiden en ganska glad trädgårdsamatör. Kan inte så mycket men vill gärna lära mig. Har mer av en lutande gräsbacke än trädgård. Drömmen är att få till en trädgård som är vacker från vår till höst. Väntar på växthuset.

Annika Johansson ...

Sofia Wedin ..

Mer om valberedningen

Maria Andersson Bor i Graf utanför Åmotfors där hon och familjen bor sedan 2004, i det hus som hennes farfars far byggde 1880. Har en trädgård med gamla träd, buskar och perenna växter att förvalta. Har en ny del i trädgården med växthus och lite odling. Önskar det var längre och fler dagar i veckan…Tycker om att ”greja” men även att ”bara lukta på blommorna”. Anser att god och nyttig mat är bra för kropp o knopp, äter gärna närodlat o ekologiskt.Tycker om att resa, gärna till Italien och på vandringsresor men inser alltid att, borta bra men hemma bäst!

Bea Melwinsson..