Styrelsen 2018

Valberedning: Christina Nilsson

E-post: cn.hamra@live.se

Mer om styrelsen

Maria Andersson Bor i Graf utanför Åmotfors där hon och familjen bor sedan 2004, i det hus som hennes farfars far byggde 1880. Har en trädgård med gamla träd, buskar och perenna växter att förvalta. Har en ny del i trädgården med växthus och lite odling. Önskar det var längre och fler dagar i veckan…Tycker om att ”greja” men även att ”bara lukta på blommorna”. Anser att god och nyttig mat är bra för kropp o knopp, äter gärna närodlat o ekologiskt.Tycker om att resa, gärna till Italien och på vandringsresor men inser alltid att, borta bra men hemma bäst!

Annika Eriksson Bor i Flogned, Åmotfors med man, barn och en strävhårig tax. Har ett stort intresse för trädgård, inredning och detaljer. Lagar och äter all slags mat, gärna hemodlat. Trivs utmärkt i Italien, men gillar även vår svenska skog och mark. Har jägarexamen och dykcertifikat.

Lisbeth Löfgren Pensionerad sjuksköterska som bor tillsammans med min man i villa med trädgård i Åmotfors. Vi tycker om att påta i trädgården och att hitta på roliga projekt för huset både på in-och utsidan Vi vill gärna resa och finner ofta inspiration både utomlands och i Sverige.

Maj Bryntesson bor i lägenhet i Arvika och har en liten stuga i Köla med många rosor, clematis, pioner och perenner. Gillar att gräva och göra nya planteringar. Gillar också att resa både trädgårdresor och äventyr jorden runt.

Tina Peterson, är en fd kock och yrkeschaufför som bor i Stendalen i ett renoverat gammalt hus. Utmaningen i Stendalen var att få till en plats att odla på och en rabatt med, blommor, bland all sten. Livselexiret är skogen, trädgården å djuren på gården. Andra intressen är allt som gör livet glatt.

Anneli Andersson, Bor på en gård tillsammans med sambo, hund och katt. Det är en "lisa" för själen att bo på landet med närheten till djur och natur. Gillar att laga mat, tycker även om att äta gott som andra lagat. Älskar även att resa, då helst till varmare breddgrader.

Lena Malmstedt, Bor tillsammans med sin man i Arvika och jobbar som biomedicinsk analytiker på sjukhuset. Det största intresset är huset som de köpte för drygt ett år sen och som de håller på att renovera både in-och utvändigt. Planen är att få till en lummig trädgård med många rosor, perenner och pioner samt växthus och lite odling. Andra viktiga saker i hennes liv är att umgås med släkt och vänner, och att göra resor så ofta som möjligt. Åker gärna både i Sverige/Norge, till storstäder och till varmare länder.

Bea Melwinson bor på gården Hagen som ligger i Berg, Åmotfors. Hit flyttade hon för några år sedan med sambo Kent och nordsvenska hästen Linus som är 22 år i år. Trädgårdsintresset väcktes när hon bodde i Arvika, hennes lilla trädgård rymdes på cirka 450 kvadrat. På Hagen har hon ungefär 4000 kvadrat, här fanns fruktträd, sparris, bärbuskar och ett gäng gamla pioner när de flyttade in. Men mest fanns det gräsmatta, vilket är en glädje för henne eftersom hon älskar att klippa gräs. Bea älskar allt som blommar och jobbar hårt för att fylla kvadraten med fägring. Allteftersom rabattytan ökar och mattan minska blir det allt besvärligare att ta sig runt med gräsklipparen. Men det är ett kärt besvär! När hon inte påtar eller klipper gräs vill hon spendera tid med deras barn och två barnbarn.

Anki Andersson bor i hus i Rackstad Arvika med man och fem katter. Arbetar som verksamhetsutvecklare på Studieförbundet Vuxenskolan. Växthuset är det stora intresset och att så små frön som blir ätbara växter eller vackra blommor är fantastiskt. Andra intressen är barnbarnen, katterna, skogen och allt man mår gott av.

Maria Johansson Bor i Lässerud, Åmotfors tillsammans sin sambo, två stora hundar och en katt. Trädgårdsintresset startade för några år sedan när de plötsligt kom på att de ville ha ett växthus. Detta har växt i omgångar och trädgården har förändrats allt eftersom. Sambo älskar att bygga saker så de blir med andra ord aldrig färdiga. Andra intressen är att resa, gärna till varmare breddgrader. Böcker och att gå i skogen tar också upp en hel del tid.

Christina Nilsson med maken Torbjörn bor i Köla.
Trädgårdsintresset har växt sig starkare genom åren, trädgården ger både god träning och återhämtning.
De jobbar på att få till en lummig trädgård, senaste projektet var att plantera rhododendron och azelea i en slänt ner mot älven. De tycker att det ska bli spännande nu på försommaren att se om det blev som de tänkte sig.
Tupparna Hasse och Tage med sina damer förgyller trädgården, är dock inte alltid de är överens om vart det ska krafsas.