Trädgårdsbesök i Fjuserud och fika i Flogne samt Butik Unik.

Onsdag 24/7 på vår medlemskväll slöt hela 60 medlemmar upp och först besökte vi Fjuserud, Sven-Åke och Kjell. Vi vandrade runt i deras härliga trädgård. De hade satt upp lite informationskort så vi fick en inblick i hur det såg ut när tex rododendron blommade. Vi fick även se deras odlingar av grönsaker, tyvärr var inget klart för skördning än (lite tidigt kanske) men det var många odlingar av olika slag. Det var en upplevelse att gå omkring i deras trädgård.

Sen begav vi oss till hem Annika och HP Eriksson för fika i deras trädgård. Vi drack kaffe, vinbärsdryck med bigarråer mycket god glasstårta (som tillverkats av Susanne Moberg, Tack Susanne!) och nybakade bullar (bakade av Lisbeth Löfgren, Tack Lisbeth!) Nöjda efter kaffetår och allt gott gick vi över till Butik Unik som finns i lillstugan hos Annika Tidemand se deras Facebooksida https://www.facebook.com/ButikUnikFlogned/ Där fyndade många av oss blompinnar, trädgårdsspöke och annat fint hantverk.

Solen sken och det var nästan lite för fint väder, men vilken lyckad afton det blev... Tack alla inblandade för en mycket trevlig samvaro!